't Bottertje
Lid worden
't Bottertje
Lid worden

Algemeen

Schuur in de brand door vlam in de pan

Woensdag rond 12.30 uur was men in het schuur van de hoekwoning van de familie Jan Zwarthoed (Jansen) aan de Maanstraataan het visbakken. Opeens ontstond er vlam in de pan. Het vuur kon niet geblust worden en even later stond de berging in lichterlaaie.

Snel werd het alarmnummer 112 gebeld en de brandweer was snel ter plaatse. Kordaat werd opgetreden door de brandweermannen. Met blusschuim werd het vuur te lijf gegaan en na enkele minuten spuiten kon het sein ‘brand meester’ gegeven worden. Het schuur was zwart geblakerd en er was behoorlijke brand-, roet- en waterschade.
Ook in de steeg moest de brandweer de waterspuit ter hand nemen omdat het vuur via het dak dreigde over te slaan naar de buren.

|Doorsturen

Uw reactie