
‘Steeds meer mensen weten dat we hier een uniek concept hebben’
Groot Keuken en Bad heeft – in samenwerking met Volume Afbouw – alles onder één dak
Aan het begin van deze vrijdagmiddag aanschouwen nieuwsgierige mensen in de showroom wat Groot Keuken en Bad te bieden heeft en in verschillende vertrekken zitten medewerkers al informerend aan de koffie met klanten. Het bruist aan de Volume 6 in Purmerend. ,,Steeds meer mensen ontdekken dat we hier alles onder één dak hebben: keukens, sanitair, tegels en een projectpartner als Volume Afbouw”, zeggen Ivan Klanker en Yvonne Groot namens de directie.
Inmiddels zijn ze drie jaar gevestigd aan de Baanstee en groeit de naamsbekendheid. Het van oorsprong Volendamse bedrijf werd opgericht door Cor Groot, die als voormalig eigenaar van Groot Afbouw en Groot Bouw Materialen decennialange kennis en ervaring opbouwde. Inmiddels zijn jonge generaties werkzaam, zoals Steffy Molenaar, die samen met haar collega’s up-to-date blijft qua stijlen. Daarvoor gaan de medewerkers naar beurzen in heel Europa. ,,Laatst waren we op een beurs in Duitsland”, doelt zij op het MOW, waar de nieuwste collecties van 500 exposanten uit 40 landen werden getoond. ,,Een nieuwe trend is afgeronde vormen in de keuken, zoals bij de bladen. Na zo’n beurs ga je boordevol inspiratie naar huis.”
In de 2000 m2 tellende showroom is men trots op het voeren van een keukenmerk als Siematic, Keller en Schüller. Ivan: ,,We zijn trots op wat we doen. We krijgen vaak te horen: ‘Jullie hebben een uniek concept, met keukens, badkamers, sanitair, tegels én een partij die het aanbrengt. Dat weten veel mensen niet, dat we die combinatie hebben.” Bij Groot Keuken en Bad proberen ze zich qua service ook te onderscheiden. ,,Door heel veel tijd en aandacht te besteden aan de vragen en wensen van de klant”, weet Ivan. ,,Dat zien we ook terug in de reviews en aan de reacties van de mensen. Nazorg is voor ons heel belangrijk, want het is simpel: als de nazorg niet goed is, is men de service aan de voorkant snel vergeten. Ook dat kost tijd en kun je als investering zien, maar de waardering daarvoor is leidend.”
,,Als je begint, zoals drie jaar geleden, moet je ook meer doen en meer van jezelf eisen om bij de mensen onder de aandacht te komen en de mond-op-mond reclame te vergroten. Je merkt dat dat inmiddels zijn uitwerking heeft, omdat mensen binnenkomen door een goed verhaal van vrienden, kennissen of familie.” Medewerker Remco Eman bevestigt dat: ,,We zijn kritisch op ons werk en die service is bij ons gewoon een vanzelfsprekendheid. We merken ook dat veel mensen van buiten Volendam hier graag in de showroom komen en daarnaast ook graag met Volume Afbouw samenwerken, omdat ‘een Volendammer altijd goed werk aflevert. Die legende leeft nog steeds. Er is weinig afstand tussen de klant en onze medewerkers.” Ivan knikt: ,,Het zijn allemaal details die de klant dat goede gevoel geven.”