Vandaag geopend: 08.00 - 17:30

All posts by Kevin Mooijer

Huis van CarMar eindelijk officieel geopend

Eindelijk, drie jaar na de ingebruikname van het CarMar-huis kon er een officiële opening worden gevierd. Het woord trots mag overheersen wanneer teruggekeken wordt op de totstandkoming van dit prachtige onderkomen voor mensen met een beperking.

 

De nieuwe voorzitter Henk Visser sprak de genodigden toe waarna het huis officieel geopend werd middels het onthullen van een plaquette in de muur. Anneke Schilder-Schokker, de weduwe van Pius Schilder (Nivo), kreeg de eervolle taak de langverwachte onthulling te realiseren.

 

De realisatie van het CarMar-huis is te danken aan de complete Volendammer gemeenschap. Zaterdag werd de officiële opening verricht en kon iedereen een kijkje nemen in het CarMar-huis. Het is werkelijk prachtig om te zien wat er gerealiseerd is en waar ‘onze’ kinderen met beperking nu veilig en verzorgd kunnen wonen.

Fotogalerij

‘Ik heb een BZN-bijkeuken, Cats-kamer en een museum op zolder’

Gerard Overmars droomt van eerwaardig muziekmuseum

,,Ruim 8.500 liedjes zijn er opgenomen in Volendam”, zegt verzamelaar Gerard Overmars (69). ,,Ik heb ze nog niet allemaal in mijn collectie, maar ik ben goed op weg.” De afgelopen dertig jaar van Gerards leven hebben voor een groot deel in het teken gestaan van het verzamelen van geluidsdragers die aan één en dezelfde eis voldoen; zolang het maar uit Volendam komt. Van het Volendams Opera Koor tot Blanko en van de Kerremus CD tot Japanse uitgaves van The Cats, Gerard heeft het staan. ,,De muziek is misschien wel het belangrijkste erfgoed van Volendam. Daarom droom ik stiekem van een omvangrijk muziekmuseum op een prominente plek, ik vind dat de grondleggers van de lokale muziekscene dat absoluut verdiend hebben.”

Door: Kevin Mooijer

Bij binnenkomst in Gerards woning wordt het oog direct naar de bijkeuken getrokken. Naast de wasmachine en droger staat namelijk een levensgroot billboard met daarop de bandleden van BZN. ,,Prachtig, toch?”, lacht de Volendammer.
,,Deze staat hier nu een jaar of twee. Hij heeft jarenlang tegen de gevel van Jan Cas Sombroek gehangen, dus hij heeft wat te verduren gehad. Een fikse schoonmaakbeurt bleek niet voldoende, ik moet hem maar eens volledig opknappen.” De eettafel ligt bezaaid met mappen, cd’s, cassettebandjes en elpees nog in het plastic. ,,Dit is nieuw binnengekomen. Al deze muziek moet ik nog verwerken in mijn encyclopedie.” Een verzamel-cd uit Zuid-Afrika met daarop slechts één liedje van BZN is voor Gerard al voldoende om te importeren. ,,In Zuid-Afrika doet BZN niet onder voor The Beatles qua populariteit. Het komt nog regelmatig voor dat liedjes van de band gebruikt worden op verzamelalbums. Voor mij is dat Volendammer tintje genoeg aanleiding om de geluidsdrager aan mijn collectie toe te voegen.”

Cats-kamer
Achttien mappen vól met alle informatie over zijn collectie vatten samen waar Gerard over beschikt. ,,Dertig jaar geleden ben ik begonnen met verzamelen. Om de collectie enigszins overzichtelijk te houden heb ik alle albums en singles op jaartal in boekwerkjes genoteerd. Naast afbeeldingen van de cover, achterkant en de plaat, cd of cassette schrijf ik daar de tracklist, uitgeverij en labelcode in over. Als iemand iets wil lenen of informatie nodig heeft hoef ik dus niet oeverloos door mijn platencollectie heen te bladeren.” Het kleine kamertje van de bovenverdieping is volledig toegewijd aan The Cats. Cassettebandjes, cd’s, posters, bierflesjes, puzzels en op land ingedeelde platen. ,,Albums van The Cats zijn over de hele wereld uitgegeven. Ik heb het mijn persoonlijke missie gemaakt om alle uitgaven te vinden. Momenteel probeer ik de Zuid-Afrikaanse versie van ‘Hard to be friends’ te traceren. Ik weet dat hij bestaat, alleen lijkt niemand hem te bezitten. Dat het me niet altijd even makkelijk gemaakt wordt draagt bij aan de voldoening als ik de plaat dan eindelijk op het gereserveerde plekje in mijn collectie kan zetten.”

‘In deze kamer vind je bijna alle Volendammer muziek die ooit – waar dan ook ter wereld – is uitgebracht’

Gerards zolder is een klein museum op zich. ,,Hier heb ik het grootste deel van mijn verzameling ondergebracht”, zegt hij terwijl hij tussen zijn cd’s plaatsneemt. ,,In deze kamer vind je bijna alle Volendammer muziek die ooit – waar dan ook ter wereld – is uitgebracht. Er zitten heel wat uurtjes online en offline speurwerk in het vullen van deze ruimte.” Een onderbuikgevoel luidde Gerards overstap van hardrock naar het Volendammer genre in. ,,Van origine ben ik liefhebber van bands als Led Zeppelin, maar toen de muziekwereld in de jaren ’80 over werd genomen door cd’s – en iedereen z’n platen wegdeed – besloot ik mijn Volendammer muziek te houden.

‘Ons dorp is wereldwijd op de kaart gezet door de muziek, door de palingsound’

Dat besluit zou uiteindelijk leiden tot een gigantische, unieke verzameling. En die verzameling heeft me tien jaar terug weer bij de L.O.V.E. gebracht, waar ik sindsdien iedere maandagavond samen met Evert Runderkamp het programma ‘Muzikaal Volendam’ uitzendt.”

Muziekmuseum
Ruim 8500 liedjes uit Volendam staan er in de playlist van de lokale omroep. ,,Mijn verzameling is voor de L.O.V.E. gedigitaliseerd door Marcel Bak. Maar ik heb de daadwerkelijk uitgebrachte geluidsdragers hier staan, genoeg om een flinke afdeling van een museum te vullen. Want dat is het doel…”. Gerards ogen lichten op: ,,Ik droom al jaren van een muziekmuseum in Volendam. Een samenwerking tussen het Palingsound Museum boven Smit-Bokkum, het Cats Museum van Johan Tol ‘Spek’ en een verdere uitbreiding met onder meer mijn Volendammer platencollectie. Ik ben ervan overtuigd dat een dergelijk museum een grote publiekstrekker kan zijn, om nog maar te zwijgen over de culturele waarde. Ons dorp is wereldwijd op de kaart gezet door de muziek, door de palingsound. Dat feit zou omarmd én bekroond moeten worden met een prominente plek in het hart van Volendam. Ik heb verschillende muzikanten gepolst over het idee, en stuk voor stuk staan ze erachter. Misschien is de tijd aangebroken om dit prachtige initiatief officieel van de grond proberen te krijgen. Als het gaat om muziek uit Volendam beschikken we over een onuitputtelijke bron. Er zijn zóveel verhalen te vertellen met en over de muziek uit ons dorp. Het heeft ons groot gemaakt en is daarmee ons erfgoed geworden. De muziek zit in het DNA van Volendam. Zoiets verdient toch een eigen plekje in de dorpskern?”

Fotogalerij

Geen asielzoekers of statushouders in tijdelijke woonunits Deimpt

Zo’n 50 omwonenden van de Deimpt waren maandagavond aanwezig in het voormalige politiebureau aan De Deimpt. De gemeente wilde daar tekst en uitleg geven over haar plannen om op de locatie twintig woonunits neer te zetten. Tien dubbele voor Oekraïense gezinnen uit de Meermin die hier al een jaar wonen en werken en waarvan de kinderen op school zitten. En tien voor starters uit de eigen gemeente. De geplande voorlichtingsbijeenkomst ontaardde in een stortvloed aan verwensingen aan het adres van de gemeente vertegenwoordigers.

 Door: Klaas Smit

 

Geen asielzoekers of statushouders

Veel inwoners zijn in de veronderstelling dat er asielzoekers of statushouders in de tijdelijke woonunits geplaatst zouden worden. Maar zoals wethouder Kes al eerder aangaf is dat totaal niet aan de orde. Voor asielzoekers zijn andere opvangplekken. Voor statushouders, mensen die een vergunning hebben en in Nederland mogen blijven, is volgens Kes een tijdelijk oplossing niet aan de orde. Die moeten een permanente plek krijgen omdat ze daar recht op hebben.

 

Heftige discussies

Nadat de plannen nogmaals waren toegelicht door de medewerkers van de gemeente, gingen de aanwezigen los. Vaak op emotionele wijze kwam naar voren dat de omwonenden zich belazerd voelen door de gemeente; te weinig bewoners zijn schriftelijk ingelicht terwijl het volgens de mensen om heel Blokgouw 3 gaat. Er werd gesproken over achterkamertjespolitiek, achter de rug om beslissen en doordrukken van plannen. Er zouden veel fouten zijn gemaakt en informatie zou bewust zijn achtergehouden, ook de afwezigheid van de verantwoordelijk wethouders werd als zeer kwalijk ervaren. Geëist wordt dat zij er bij het volgende overleg wel bij zijn. De aanwezigen willen zelfs zover gaan om een advocaat in de hand te nemen om deze plannen niet door te laten gaan en schatten de kansen om deze procedure te winnen hoog in.

 

Planning plaatsing containers

Wethouder Marisa Kes en Vincent Tuijp hebben eerder verklaard dat de units nog vóór de zomer moeten worden geplaatst en dat de woningen voor de starters via Wooncompagnie verhuurd zullen gaan worden. “Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar het geeft weer een beetje lucht aan de woningmarkt”. Bovendien verklaarde Vincent Tuijp dat het eerdere plan om enkele wooncontainers in Oosthuizen te plaatsen van de baan is. “Er was daar te weinig draagvlak en het plaatsen zou ook problemen geven in verband met de zachte ondergrond. Daar komt bij dat we toen ook in een hele andere periode zaten vol onzekerheden”. Mede omdat het om Oekraïense gezinnen uit de Meermin gaat en het perspectief biedt voor de eigen inwoners werd weinig draagvlak op de beoogde locatie in Volendam niet verwacht door beide wethouders.

  

Reactie van de gemeente:

De gemeente is geschrokken van de toon waarop de ‘discussie’ plaatsvond. Het ergens niet mee eens zijn mag, maar laten we wel met respect met elkaar omgaan.

Inwoners kunnen nog in bezwaar gaan tegen de plannen. Maar als zij vragen, suggesties of zorgen hebben kunnen zij dat doorgeven via: projecten@edam-volendam.nl. De gemeente gaat daar dan naar kijken. De mogelijkheid om de hele blokgouw 3 schriftelijk in te lichten zal worden bekeken.
Alle juiste informatie over het plaatsen van de woonunits is te vinden op:
www.edam-volendam.nl/woonunits

Fotogalerij

Benefietavond voor Turkije drukbezocht in PX

Vrijdagavond was al vroeg iedere tafel in PX bezet. Reden voor het drukbezochte samenkomen was de Turkse benefietavond. De opbrengst van het initiatief ging naar de slachtoffers van de aardbeving die 6 februari in Turkije en Syrië vernietigend toesloeg.

 

Een tiental dames van Turkse afkomst organiseerde de avond in PX. Samen toverden ze een open buffet op tafel voor de ruim tweehonderd gasten. De lekkernijen konden op veel complimenten vanuit de zaal rekenen.

 

De muzikale omlijsting werd verzorgd door een indrukwekkende selectie aan artiesten. Van het Volendammer fanfarekorps, Forever Young, Tamara Tol en Nick Schilder tot de Turkse Süvari, Emrah Oğuztürk en Cengiz Arslanpay, allemaal droegen ze graag hun steentje bij.

Fotogalerij

Opvallende spandoeken in straatbeeld Edam-Volendam

Steeds vaker zie je ze in het straatbeeld verschijnen. Spandoeken van bouwbedrijven om mensen te motiveren of triggeren met opvallende teksten. Daar waar het vroeger de trend was om actuaris of accountant te worden, is nu de nood hoog om weer mensen met hun handen te laten werken.

 

Bij Tol Plaatwerk, Siem Steur Staalconstructies en een woning op het Noordeinde die gebouwd wordt door Aannemersbedrijf Zwarthoed hangen dergelijke doeken. Het is een slimme in het oog springende manier van marketing. Het hele dorp loopt of fiets voorbij de spandoeken.

 

Wil je als bedrijf ook op deze manier naar buiten treden? De spandoeken zijn in alle soorten en natuurlijk in je eigen huisstijl te bestellen bij de NIVO.

Fotogalerij

Verkiezingsuitslagen Edam-Volendam

Afgelopen week kon er weer op meerdere plekken in de gemeente gestemd worden. Dit jaar werd er niet alleen gestemd voor de Provinciale staten, maar ook voor de waterschappen. In Noord-Holland hebben kiezers met maar liefst 23 partijen het meeste keuze van heel Nederland.

 

Voor de verkiezingen van de provinciale staten is in bijna elke provincie de BBB de grootste partij geworden, met in Noord-Holland 9 zetels. In Edam-Volendam heeft 22,4 procent op de BBB gestemd en 12,7 procent op JA21, dit zijn in de gemeente de partijen waar het meest op gestemd is.

 

De FvD zakte in onze gemeente ten opzichte van de vorige keer van 40,8 procent naar 5,7 procent. De voorlopige uitslag van de verkiezing voor het algemeen bestuur van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier is bekend. Nu 99% van de stemmen geteld is, behaalt BBB 6 zetels.

Fotogalerij

Speelderij maakt zich klaar voor nieuw seizoen

Speeltuin de Speelderij in Volendam gaat vanaf 1 april weer zijn hekken openen voor een nieuw seizoen en enthousiaste kinderen. De dagen worden alweer langer en we kijken uit naar mooier weer. Om weer met een frisse start te beginnen heeft de speeltuin onlangs een nieuw toestel geplaatst.

 

Een enorm bouwwerk werd geplaatst door Eibe Speeltoestellen. Een bedrijf dat gericht is op lichaamsbeweging en spelen bij kinderen. Om helemaal in het thema te staan van lente, is het toestel ook nog eens groen. Speeltuin de Speelderij is weer helemaal klaar voor kinderen die komen rennen, springen, klimmen en klauteren in zowel de oude als de nieuwe toestellen.

Fotogalerij

Piramide-leerlingen maken Singelwijk een stukje groener

Afgelopen woensdag 15 maart was het Nationale Boomfeestdag. De kinderen van basisschool de Piramide plaatsen daarom op deze dag bomen door de hele Singelwijk. Het doel van het initiatief is het realiseren van een groenere omgeving.

 

Eerst wordt met wethouder Kees Schilder de boom plant vlag gehesen en de eerste boom geplaatst. In tweetallen gaan de kinderen aan de slag om een gat te graven voor de boom die al klaar ligt. Met de nodige hulp staan de bomen snel in de grond.

 

De leerlingen zijn enthousiast over het planten van de bomen en zijn tevreden over het resultaat. Na afloop keren ze weer terug naar de gewone lessen, maar ze hebben de buurt toch een stukje groener gemaakt.

Fotogalerij

‘Het is nog altijd prachtig om te mogen doen’

Harmen lanceert EP; ‘Way back in time’

Twee liedjes had hij nog op de plank liggen en de overige vier zijn gloednieuw. Onder de noemer ‘Way back in time’ bracht Harmen Veerman vorige week zijn laatste EP uit. Sindsdien is de voormalige Left Side-frontman druk in de weer met het versturen van zijn geluidsdrager naar alle uithoeken van het land. ,,Ik ben inmiddels 75, maar ik hoop van harte dit nog jaren te kunnen doen”, zegt Harmen glimlachend. ,,Het is voor mij grotendeels hobby, dat maakt het des te leuker dat mensen oprecht kunnen genieten van mijn muziek.”

Door: Kevin Mooijer

Het laatste wapenfeit van de voormalige Left Side-frontman telt zes Engelstalige liedjes. ,,Stuk voor stuk eigen producties”, begint Harmen. ,,Zelf geschreven, gearrangeerd en opgenomen.” Boven in zijn woning beschikt de muzikant over een bescheiden opnamestudio. ,,Ik ben daardoor in de gelegenheid om alles zelf op te nemen. Van de drums tot de zang. Ik speel zelf alle gitaar-, ukelele- en baspartijen bijvoorbeeld ook in. Alleen bij het toetsenwerk heb ik af en toe de hulp ingeschakeld van Joseph ‘Jozef’ en Thoom ‘de Koe’ Veerman.” Naar eigen zeggen plukt Harmen nu, op respectabele leeftijd, de vruchten van vroege interesse in software die werkt met Midibestanden. ,,Toen Midi uit werd gebracht ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan. Had ik dat niet gedaan, dan was ik nu ongetwijfeld te laat geweest om dit nog onder de knie te krijgen. Ik ben nu in de gelegenheid om op eigen initiatief, in mijn eigen studiootje muziek op te nemen en lekker met mijn hobby bezig te zijn.”

Waardering
Aan stoppen moet Harmen nog niet denken. ,,De muziek komt er gewoon uit. Ik moet toegeven dat ik na ieder cd’tje dat ik uitbreng zeg: ‘dit doe ik nooit meer.’ Maar toch komt het er iedere keer weer van”, lacht hij. ,,Wat me veel voldoening geeft is dat ik voor mijn nieuwe EP nu ook weer bestellingen vanuit het hele land ontvang. Veel fans van The Tribute to the Cats Band zijn er altijd vroeg bij om interesse te tonen. Daar heb ik ontzettend veel waardering voor.” Ondanks dat Harmen de liedjes al had opgenomen, twijfelde hij of hij dit keer ook daadwerkelijk cd’s zou laten drukken. ,,Bij fabrikanten heb je vaak te maken met oplagedeals. Druk je er bijvoorbeeld 100 dan kost dat een hoop geld, maar druk je er 400 dan is dat bijna net zo duur.” Harmen lacht: ,,Eerst ben ik dus gaan polsen of er interesse was in een EP, ik heb ze namelijk liever niet onder mijn bed staan.”

‘Way back in time’ bevat liedjes met nostalgisch gevoel. ,,De tekst van ‘If I could go back there’ zal voor veel Volendammers van mijn generatie bekend klinken. Ik memoreer aan het thuisdorp van vroeger, hoe we als jonge honden richting de Dijk liepen toen Volendam nog ophield achter de Julianaweg.” Zowel in de muzikale sfeer als in teksten wisselt Harmen gezelligheid af met weemoedigheid. ,,Alles komt voorbij. De liefde, nostalgie, het ouder worden, genieten van de kleine dingen. De EP vat mooi samen hoe ik momenteel in het leven sta.” Het plezier dat de geroutineerde zanger heeft beleefd tijdens de opnames is duidelijk terug te horen in de muziek. ,,Ik vind het nog altijd prachtig om te doen. Lekker creatief bezig zijn in de studio en daarna horen dat mensen het graag luisteren. Dat maakt je stiekem toch een beetje trots.”

‘Way back in time’ is te koop bij Jan Cas Sombroek. Ga naar de Facebookpagina van Harmen Veerman om een teaser van de liedjes te luisteren.

 

Harmen Veerman op zaterdag 18 maart te gast in ‘Volendam Centraal’bij LOVE-radio

Zaterdag 18 maart 2023 van 13.00 tot 15.00 uur is zanger Harmen Veerman te gast in het radioprogramma ‘Volendam Centraal’ bij LOVE-Radio. Presentator Ad Heeman praat met Harmen Veerman o.a. over zijn nieuwe album waarop zes nieuwe eigen composities. Uiteraard hoor je ook een aantal nummers van het nieuwe album van Harmen Veerman. Verder hoor je uiteraard ook de wekelijkse bijdragen van Albert Hoekstra, Jack Mühren en Cor Tol (Cat). Kortom: Dit mag je niet missen. Luister en kijk daarom aanstaande zaterdag 18 maart van 13.00 tot 15.00 uur naar ‘Volendam Centraal’ bij LOVE-Radio.

Fotogalerij

‘Tien voor gezinnen uit Oekraïne, tien voor starters uit de gemeente’

Twintig tijdelijke woningen aan De Deimpt

Aan De Deimpt moeten twintig tijdelijke woonunits komen te verrijzen. Het college van b en w bestemde het terrein achter het voormalige Volendamse politiebureau hiervoor. De woningen blijven er naar verwachting zo’n acht tot tien jaar staan en zijn bedoeld voor zowel starters uit eigen gemeente als Oekraïense vluchtelingen. Met dit voornemen zal de tijdelijke Edamse brandweerkazerne eveneens langer blijven op dezelfde plek.

 

,,Wij hebben vorig jaar 32 woonunits aangeschaft. De kosten hiervoor werden vergoed door het Rijk”, legt wethouder Marisa Kes uit. ,,Tien daarvan zijn dubbele, waar gezinnen in kunnen wonen. Tien andere zijn kleiner. In totaal hebben we dus twintig woningen, want twee worden nog gebruikt voor technische voorzieningen.”

Om dit mogelijk te maken moeten er nog wel wat werkzaamheden plaatsvinden. Nu wordt het terrein nog omringd door een muur, maar die zal worden gesloopt. Ook zal men een stukje dat uitsteekt – de voormalige gevangenis – verwijderen. Als dit beoogde grondgebied gereed is kunnen de tijdelijke woningen volgens de wethouder vrij snel worden geplaatst.

,,Ergens komende zomer zal dit zijn beslag krijgen. Het is de bedoeling dat we de tien dubbele woningen inzetten voor gezinnen die gevlucht zijn uit Oekraïne, die nu in De Meermin wonen. Dit zijn mensen die hier al een jaar verblijven en waarvan de kinderen op school zitten. De andere tien huizen gaan we inzetten via de Wooncompagnie en verhuren aan starters uit de gemeente. Om een beetje lucht te krijgen in de woningmarkt, al is het natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat.”

Wethouder Kes meldt dat het een bewuste keuze is om niet alle beschikbare woningen in te zetten voor ontheemden uit Oekraïne. De gemeente luisterde daarmee naar vragen die eerder omhoog kwamen nadat het een terrein in Oosthuizen op het oog had voor vluchtelingenhuisvesting. ‘Waarom niet bouwen voor de ‘eigen’ inwoners die geen woning kunnen vinden?’, verzuchtte men toen. Vandaar dat daar nu eveneens woonruimte voor wordt gecreëerd.

De lokale politiek bestemde het terrein aan De Deimpt zoals bekend eerder voor de komst van een nieuwe brandweerkazerne. Volgens een raadsbesluit zou dit binnen vijf jaar moeten gebeuren na de plaatsing van de tijdelijke kazerne in Edam. Deze termijn wil de wethouder verlengen met een ‘x-aantal jaren’. ,,Omdat de woonunits hier mogelijk voor acht tot tien jaar blijven staan. We gaan de omwonenden van het tijdelijke brandweeronderkomen informeren over dat dit hier langer blijft staan. Dit kan ook, want we kunnen die vergunning maximaal tot tien jaar verlengen. Als we dit nog langer willen, dan moeten we gaan denken aan een permanente permissie, maar zover is het nog lang niet. We sturen nu voor de korte termijn om die woningen te kunnen neerzetten. Wij denken dat de gekozen plek aan De Deimpt een heel goede is.”

De tijdelijke woonvoorzieningen zullen de opvang in De Meermin enigszins ontlasten, maakt de wethouder duidelijk. Dit zou bijvoorbeeld ruimte bieden voor het beperkte aantal vluchtelingen dat bij particulieren is ondergebracht. Kes stelt dat het niet de bedoeling is dat er hierdoor weer een nieuwe groep Oekraïners onderdak krijgt, gezien dat Edam-Volendam al aan zijn taakstelling voldeed. Ook omdat het doel is om De Meermin in 2025 weer ‘leeg te hebben’. Dit om dit complex te kunnen herontwikkelen.

Het lokale bestuur verwacht dat de klachten van omwonenden zullen meevallen. Zowel in Edam door het verlengen van de vergunning, als in Volendam door de komst van de units. De wethouder vernam zelfs dat de Edammers het in hun buurt rustiger vinden sinds de komst van de kazerne. Voor de Volendamse bevolking organiseert de gemeente een informatiebijeenkomst waarin een en ander wordt toegelicht en men vragen kan stellen.

De wethouder verwacht dat er vanuit de starters voldoende belangstelling zal zijn voor de tijdelijke huisvesting aan De Deimpt. ,,De wachtlijsten voor sociale huurwoningen zijn gigantisch aan het groeien. Daarom denken wij dat deze tien in ieder geval zo weg zijn.” Wethouder Vincent Tuijp vult aan: ,,De corporaties geven aan dat er absoluut belangstelling is voor dit soort woningen. Er zijn een hoop mensen die blij zijn om een dak boven hun hoofd te hebben. De exacte huursom is nog onbekend en zal worden vastgesteld op basis van een puntensysteem.”

Fotogalerij