Vandaag geopend: 08.00 - 17:30

All posts by Kevin Mooijer

Bestuurlijke tumult nog lang niet beslecht

Informatieavond FC Volendam levert verbaal vuurwerk op

Donderdagavond organiseerden Team Jonk en het bestuur van FC Volendam een informatieavond in een bomvolle Jozef. Zij gaven uitleg over de bestuurlijke perikelen van de afgelopen periode en deelden hun ambitieuze toekomstplannen. Het werd een avond waarin het venijn in de staart zat, harde woorden vielen en de emoties hoog opliepen. Toen de rookwolken waren opgetrokken, werd duidelijk dat de bestuurscrisis nog niet bezworen is. En omdat ook niet iedereen het achterste van de tong liet zien, bleven belangrijke vraagstukken nog onbeantwoord.

 Door: Ron Steur

Daags voor de informatieavond werd de contractverlening van trainer Wim Jonk én het voltallige bestuur met veel bombarie bekendgemaakt. Het leek een signaal dat de lucht met de RvC geklaard was. Voor anderen was de timing -vlak voor de informatieavond- juist weer een teken dat de RvC voor het blok werd gezet. De gedachte was dat in De Jozef alles duidelijk zou worden, maar duidelijk werd dat nog niet alle neuzen dezelfde kant op staan. ‘Voorzitter tegen wil en dank’ Jan Smit opende de avond door zijn Volendam eerst te bewieroken als ‘het achtste wereldwonder’, maar vervolgens een ongekende tirade af te steken. ,,Ons dorp wordt vergiftigd door sommige mensen vol jaloezie, onwetendheid en vooral pure domheid. Dat geldt niet voor iedereen. Maar hier zijn mensen aanwezig die willens en wetens onjuiste informatie verspreiden. Ophitsing, rancune en vooral achter iemands rug om mensen beschadigen en ze het liefste nog lachend een dolk in diezelfde rug steken. Daar is dit dorp pas écht goed in. Moedwillig kiezen om FC Volendam in diskrediet te brengen.’’

 

De Heen en Meer
De frustratie en emotie waren voelbaar en de overgang naar de inleidende feestelijke video -waarin werd teruggeblikt op de promotie- voelde daarom nog wat vreemd aan. Vervolgens nam Hoofd Jeugdopleiding Ruben Jongkind de zaal mee in de visie op jeugdopleiding. In een boeiend betoog benadrukte hij dat er gewerkt wordt aan toekomstbestendige jeugdopleiding in de geest van wijlen Johan Cruijff. Binnen die visie zijn uitslagen ondergeschikt aan de kwaliteit en hoeveelheid doorbrekende jeugdspelers. Ontwikkeling van individuele spelers staat voorop. Het verhaal van technisch directeur Jasper van Leeuwen sloot daar perfect op aan. ,,We willen een opleidingsclub blijven en we willen dat 50% van de selectie uit zelf opgeleide spelers bestaat. FC Volendam moet internationaal bekendstaan als platform voor talentontwikkeling. We willen af van de Heen en Weer. Je moet als club het geloof hebben dat er altijd meer in zit. Wij hebben het daarom zelf over de Heen en Meer.’’ Om zijn verhaal kracht bij te zetten, werden onder andere de cases van Micky van de Ven, Denso Kasius aangehaald. Deze talenten ontwikkelden zich stormachtig bij FC Volendam en maakten mooie transfers. De harmonie leek hiermee helemaal terug in de zaal, waar ook enkele RVC leden zich tussen het publiek hadden verschanst.

 

Toen Frans ten Berge (zakelijk directeur) het publiek meenam door de financiën, kreeg men een behoorlijk inkijkje in de toekomstdromen van het bestuur en de directie. Ten Berge liet aan de hand van vergelijkingen en rekenmodellen zien, dat de club er financieel een stuk beter voorstaat dan menigeen denkt. De begroting zou gefaseerd moeten stijgen tot maar liefst 25 miljoen in 2030. Dit komt deels uit verwachte extra inkomsten uit tv-gelden, maar het nieuw te bouwen stadion -nu nog onder de werknaam ’t Skip- speelt daar de meest prominente rol in. Er is inderdaad een operationeel verlies van 12%, maar dat valt volgens Ten Berge onder een ‘verantwoord verlies.’ Bovendien stelde hij: ,,de cijfers zijn afgestemd en besproken tussen de RvC en het bestuur. We zijn het niet over alles eens, maar wél over de cijfers.’’ De recente bestuurlijke onenigheid bleek aanzet tot een voorstel voor een nieuwe structuur. De huidige opzet werd door zowel Frans ten Berge als Hans Bond betiteld als ,,onwerkbaar.’’ Er werd een structuur gepresenteerd waarin FC Volendam een BV zou worden, waarin de RvC verdwijnen. In plaats daarvan zouden er dan aandeelhouders en een Raad van Toezicht moeten komen. Zij zouden dan de controlerende taak van de RVC over moeten nemen.

 

Het moment waar iedereen op wachtte kwam ook nog: Wim Jonk kwam aan het woord. Hij gaf aan ‘het machtsspel’ diep te betreuren en keek terug naar de woelige periode voor- en tijdens de winterstop. ,,Als het slecht gaat qua resultaten, weet je dat iedereen naar de stand kijkt. Daar word je op afgerekend. Maar als je naar de wedstrijden van toen kijkt, waren er wedstrijden bij waarin we meer hadden verdiend en hadden moeten halen. Op dat moment gaat onkruid zich echter wel verzamelen en komen mensen uit hun schuilkelders. Keje Molenaar, één van de grondleggers van het project, wordt niet toegelaten. Voor ons is dat nog geen gepasseerd station. Keje is een kundige man, die ons kan helpen om te groeien. Het zijn dingen waar ik last van heb. Ik heb het bij Ajax meegemaakt en maak het nu hier mee. Het is treurig dat het zo is gegaan. Er is vanuit bestuurslagen een lobby gehouden naar spelers om mij eruit te werken. Tijdens de winterstop moest ik al die kikkers weer in de kar zien te krijgen, maar als ik nog twee wedstrijden had verloren hadden ze mij eruit gegooid. Het heeft mij doen inzien dat veel mensen zeggen die claimen oranje bloed te hebben, eigenlijk maar net doen alsof ze dat hebben. Nu gaat het gelukkig de goede kant op, al is er nog een lange weg te gaan. Ik had 40 punten in mijn telefoon gezet. Iedereen lachte mij uit, maar we zijn goed op weg. Als we dat met alle commotie die er is voor elkaar krijgen, zou ik supertrots zijn. Ik wil iets neerzetten. Dat is waar het ooit om begonnen is, zodat de club zelfstandig verder kan. Hopelijk in dezelfde trein, op de ingeslagen weg. Het doet mij namelijk zeer dat er over macht wordt gesproken.’’

 

Hoewel bijna de voltallige zaal voelbaar op de hand van de sprekers was, durfde RvC-voorzitter Jaap Veerman het nog aan om het woord te nemen en een kritische vraag te stellen. Dat deed de avond -die tot dan toe gemoedelijk was verlopen- toch nog finaal ontbranden. Hij sprak onder andere: ,,De RvC vindt de huidige bestuurlijke structuur ook niet ideaal. Als we die kunnen verbeteren moeten we dat niet nalaten. Wij hebben als RvC altijd gezegd door te willen met Wim Jonk. Iedereen was het daarmee eens. Dat was ook een unanieme mening. We wilden alleen wél een onafhankelijke TD, omdat wij dat belangrijk vonden voor FC Volendam. Een onafhankelijke TD is een norm in het betaalde voetbal. FC Volendam is van de Volendammers. Dat moeten we borgen. De extra uitgaven die de club moet maken als we in de Eredivisie blijven, worden niet genoemd. Dat zouden de hier aanwezige mensen ook moeten horen. Die extra uitgaven zijn er wél en die moeten deze zomer opgelost worden met transfers.’’ Die laatste opmerking werkte als de zogeheten lont in een kruitvat. Voorzitter Jan Smit reageerde als door een adder gebeten. Hij stelde dat dit tijdens het gezamenlijke overleg -afgelopen dinsdagavond- uitvoerig met de voltallige RvC besproken was. Jaap Veerman werd vervolgens ook nog uitgedaagd om ‘de olifant in de kamer’ (het blokkeren van Keje Molenaar tot bestuurslid) toe lichten. Om de RvC én Keje Molenaar te beschermen weigerde Jaap hierop beleefd een reactie te geven, maar op dat moment was het kwaad al geschied en de discussie ontspoord. Zo eindigde de avond al even tumultueus als hij begon en leverde de informatieavond misschien nog wel meer vragen op dan antwoorden.

 

Fotogalerij

Tóch nog een sneeuwpop deze winter

Woensdag 8 maart werden we ’s ochtends verrast door een mooie deken van sneeuw. De kleine hoeveelheid sneeuwvlokken die onder andere het gras van het Boelenspark en het park van de St. Petrusschool bedekte, werd door de vele enthousiaste kinderen bij elkaar geraapt.

 

Een verse sneeuwbal in je gezicht krijg je tegenwoordig niet meer elke dag, dus er werd direct actie ondernomen om gebruik te maken van de situatie. Al vroeg waren de kinderen druk in de weer met het maken van sneeuwballen en het bouwen van sneeuwpoppen.

 

Het plezier was van de gezichten af te lezen en de opwinding was bijna voelbaar. Jammer dat met het luiden van de schoolbel op woensdag de sneeuw alweer verdwenen was. Hoewel de sneeuwpret maar kortstondig was, was het voor de kinderen een onvergetelijk moment. En gelukkig hebben we de foto’s nog.

Fotogalerij

De Heilige Graal van… Cees ‘Jozef’ Veerman

Naam: Cees Veerman ‘Jozef’
Leeftijd: 43
Bands: Mary’s Flavour, The Pietels, Cocktail Johnny, Hot Ziggety, A Million Shoes, Tribute to the Cats Band.
Sinds wanneer maak je muziek? Sinds mijn vijftiende.
Hoeveel instrumenten heb je? Drie basgitaren, een contrabas, een akoestische gitaar en een hoop percussie-instrumenten.
Cees’ heilige graal: Een handgebouwde Piet Visser bas uit 1997

 

,,’Cees, jongen, je kunt ook gewoon gaan bassen. Bassisten zijn schaars, dus de kans op een beter bandje wordt veel groter.’ Dat waren de wijze woorden die mijn broer Joseph sprak”, lacht Cees Veerman ‘Jozef’. De Pietels-zanger nam de wijze raad ter harte. ,,Ik speelde al een tijdje gitaar en had al een onderbuikgevoel dat ik het niet ver zou schoppen als gitarist. Dan maar bassen, dacht ik. Mijn vader is gelijk naar Left Side-bassist Jan Schilder ‘Oog’ gegaan om een oud basgitaartje te lenen voor me. Na een aantal lessen bij Mike Kamp achtte ik de tijd rijp om zelf een basgitaar aan te schaffen. Mike nam me mee naar gitaarbouwer Piet Visser, dezelfde vakman als waar Jaap de Witte zijn kabeljauwkleurige Stratocaster vandaan haalde. Deze basgitaar is niet per se heel bijzonder, maar voor wat hij me gebracht heeft zal ik hem altijd dankbaar zijn. Met dit instrument kwam ik opeens in bandjes als Mary’s Flavour, Cocktail Johnny & the Cadillac’s en Hot Ziggety. Op het podium stond ik tussen muzikanten als Jan Dulles en Dick de Boer, niet de minsten. Uiteindelijk kwam daar de Tribute to the Cats band achteraan. Die filosofie van mijn broer heeft me een groot publiek en verschrikkelijk mooie tijden gebracht…”

 

Naar eigen zeggen is Cees geen muzikant die gehecht is aan specifieke instrumenten, andere factoren vindt hij belangrijker. Zijn schoenen bijvoorbeeld. ,,Wat een goede schoen kan doen…”, zucht de bassist. ,,Gedegen, nette schoenen en een zware hak kunnen het verschil maken voor een artiest. Wanneer je tijdens een soundcheck, of soms zelfs een optreden, het imponerende geluid van zelfverzekerde stappen op de podiumvloer door de zaal hoort galmen, dan voel je je net Elvis.” Het geheim van Cees’ relaxte podiumpresentatie zit hem dus niet in zijn routine, charisma of instrument. Het zit hem – heel onverwacht – in zijn schoeisel. Maar met of zonder mooie schoenen, onder zijn pseudoniem KC Joseph duikt de zanger binnenkort weer de studio in. ,,Mijn eerste single ‘The Feeling’ van vorig jaar smaakt zeker naar meer. De funkstijl bevalt me heel goed. Ambities heb ik niet echt met het project, het is meer zo dat ik opneem wat ik zelf mooi vind. Misschien dat ik de komende jaren iedere zomer een liedje uitbreng, ik heb in ieder geval nog genoeg liedjes op de plank liggen. De single van vorig jaar is inmiddels 11.000 keer beluisterd, daar ben ik best trots op. Het nieuwe nummer wordt ook heerlijk, uiteraard weer met funky baslijntjes”, Cees lacht: ,,De tekst is wat ondeugend, die moet ik mijn vrouw nog even door laten lezen. Als dat door de keuring is duiken we de studio in.”

Fotogalerij

Marktkraam gevuld met Turkse lekkernijen én dineravond in PX

Turkse vriendinnen organiseren benefietavond voor slachtoffers aardbeving

Halverwege februari stond het hartverscheurende verhaal van Mehmet en Süheyla in de NIVO. Aangedaan vertelden zij over familieleden en vrienden die slachtoffer zijn geworden van de allesverwoestende aardbeving. Thuis, in Volendam, kijken Mehmet, Süheyla en hun kinderen machteloos toe hoe dierbaren kampen met de gevolgen van de natuurramp. ,,We zijn veel familieleden verloren…”, zegt Süheyla zachtjes. ,,Het is slopend om van een grote afstand toe te moeten kijken hoe vrienden en familie proberen te overleven terwijl ze álles kwijt zijn.” De moeder van twee kinderen heeft samen met tien vriendinnen besloten hun verdriet te gebruiken om goed te doen. ,,Alle tien zijn we heel bedreven in de keuken, dat talent gaan we inzetten. Op zaterdag 11 maart staan we met een stand met versbereide Turkse lekkernijen in Winkelcentrum de Havenhof en op vrijdag 17 maart organiseren we een benefietavond in PX met een open buffet en livemuziek. De opbrengst gaat volledig naar de slachtoffers van de aardbeving.”

Door: Kevin Mooijer

Het dodental in Turkije en Syrië is inmiddels opgelopen tot meer dan 50.000 en het aantal daklozen benadert een miljoen. Het zijn de gevolgen van een aardbeving dat een gebied betrof ter grootte van ruim twee keer Nederland. Mensen over de hele wereld voelen mee met de slachtoffers, zo ook de Turkse ingezetenen van Volendam. Vijf jaar nadat zij met haar gezin moest vluchten, kijkt Süheyla met lede ogen toe hoe familieleden onder erbarmelijke omstandigheden proberen te overleven. ,,Elke dag hebben we telefonisch contact met vrienden en mijn schoonfamilie”, zegt ze. ,,Mijn schoonouders kwamen in hun pyjama op straat te staan. Hun appartement, auto, spullen, al hun bezittingen werden verwoest. Na vijftien uur in de vrieskou in een onverwarmd schuurtje te hebben geschuild, werden ze eindelijk opgehaald door mijn zwager. In Ankara hebben ze nu weer een huisje kunnen huren. Maar anderen zijn minder gelukkig. We hebben veel familieleden waar we nog altijd geen contact mee hebben kunnen vinden. Die onzekerheid is verschrikkelijk.”

‘Ik mag dan fysiotherapeut zijn, maar in de keuken ken ik mijn weg’

Het intense leed heeft zijn weerslag op de gemoedstoestand van Süheyla en haar gezin. ,,Ik kan me heel slecht concentreren de laatste weken. Binnenkort zou ik op moeten voor mijn rijbewijs, maar dat heb ik uitgesteld. Het enige waar ik aan kan denken zijn de gevolgen van de aardbeving. Elke dag wordt de drang om te helpen groter.” Vorige week besloot Süheyla contact op te nemen met haar ook in Volendam wonende vriendin Zuhal. ,,Samen hebben we nagedacht over wat we konden doen om ons steentje bij te dragen. Daarover gingen we in gesprek met Agaath van den Hogen. We kwamen uit op ons keukentalent. Ik mag dan fysiotherapeut zijn, maar in de keuken ken ik mijn weg.” Naar eigen zeggen doet Süheyla niets liever dan koken en naar verluid doet ze dat niet onverdienstelijk. ,,Iedere dag kook ik twee warme maaltijden, altijd met verse, biologische ingrediënten. In Turkije heb ik zes jaar op de oncologische afdeling van een ziekenhuis gewerkt. In die tijd is me wel afgeleerd om met E-nummers volgestouwde pakjes door het eten te roeren.”

Open buffet in PX
Met tien Turkse vrienden uit de regio gaat Süheyla de uitdaging aan om op vrijdagavond 17 maart in PX voor 300 gasten te koken.

‘Voel u vrij om kennis te komen maken met ons én onze keuken’

,,Begin vorig jaar hebben we namens vluchtelingenwerk al eens een vergelijkbare avond mogen invullen. Destijds ging het om 125 gasten. Dit keer hopen we de zaal vol te krijgen. We gaan een heerlijk open buffet gevuld met een breed scala aan Turkse lekkernijen op tafel toveren. Warme gerechten, koude gerechten, zoetigheden, voorgerechten en natuurlijk klassiekers als baklava en meze, het aanbod zal heel ruim zijn. En uiteraard is alles bereid met verse producten.” De avond wordt opgeluisterd door verschillende live-acts die zich graag inzetten voor het initiatief. ,,Het koor Forever Young komt zingen, het Wilhelmina Fanfarekorps speelt, Nick Schilder van Blue Velvet en Tamara Tol hebben toegezegd. We hebben Süvari, Emrah Oğuztürk en Cengiz Arslanpay, Turkse artiesten, bereid gevonden om naar PX te komen op 17 maart. We zijn alle muzikanten ontzettend dankbaar, net als dat we de mensen van PX heel dankbaar zijn voor het beschikbaar stellen van de zaal, Rob Veerman voor het verlenen van zijn diensten met betrekking tot een marktkraam op zaterdag 11 maart. En ik wil graag mijn vriendin Zuhal, Agaath van den Hogen, andere vrijwilligers en mijn vriendinnen die meewerken hartelijk bedanken. Het is hartverwarmend om te zien dat deze mensen allemaal zonder twijfel instemden ons bij te staan.”
Geïnteresseerden kunnen op zaterdag 11 maart alvast een voorproefje krijgen van de aanstaande benefietavond. ,,In Winkelcentrum de Havenhof zullen we een drie meter lange stand vol zetten met versbereide Turkse lekkernijen”, zegt Süheyla. ,,Het gaat dan vooral om zoetigheden als taartjes en andere koude hapjes. Binnenkort gaan we met z’n tienen naar Amsterdam om daar in een hele grote keuken de voorbereidingen te treffen. We willen iedereen graag hartelijk uitnodigen om langs onze kraam te komen in de Havenhof op zaterdag 11 maart of naar de benefietavond in PX op vrijdag 17 maart. Allebei mag natuurlijk ook”, zegt Süheyla bescheiden lachend, terwijl ze zich tot de lezer richt: ,,De volledige opbrengst van beide initiatieven gaat naar de slachtoffers van de aardbeving. Ondanks de droevige aanleiding zullen we er een gezellige avond van maken in PX. Voel u dus vrij om kennis te komen maken met ons én onze keuken. Hopelijk zien we u op 11 en 17 maart.”

Toegangsbewijzen voor de benefietavond in PX op vrijdag 17 maart kosten € 25,- (excl. drankjes) en zijn te koop bij PX, op de website van PX en op 11 maart bij de marktkraam in de Havenhof.

Fotogalerij

8 maart = Internationale Vrouwendag

Op 8 maart viert de westerse wereld Internationale Vrouwendag. De dag herdenkt de eerste staking van vrouwen in New York die werkzaam waren in de textiel- en kledingindustrie. Zij pleitten op 8 maart 1908 voor een achturige werkdag, kiesrecht en betere arbeidsomstandigheden.

 

Op de foto poseert een groot deel van de NIVO-vrouwen, samen zijn zij de belichaming van Nieuw-Volendam en de PostNL-balie. Zonder Connie, Corina, Inge, Angelien, Anita, Irma en Michelle (niet op de foto) zou de krant nergens zijn.

 

Iedere dag zetten zij zich met hart en ziel in voor de lokale krant, en stuk voor stuk zijn ze onmisbaar voor de NIVO. Naast de werkzaamheden die de dames verrichten prijst het NIVO-team zich gelukkig met de gezelligheid, humor, de scherpe opmerkingen en het moederlijke advies van deze toppers.

Fotogalerij

En weg is het markante huis aan de Edammerweg

Met groot materiaal heeft de firma Havik het huis van de familie Veerman ‘Poessie’ volledig gesloopt en alle materialen afgevoerd. Jan Veerman en Marie Lautenschutz woonden met maar liefst tien kinderen in het huisje aan de Edammerweg.

 

Drie van de kinderen timmerden muzikaal behoorlijk aan de weg. Cees met The Cats, Harmen met Left Side en Martin met Jen Rog. Over het huis aan de Edammerweg van de familie Veerman heeft Nico Rossenaar heeft een slideshow gemaakt met oude foto’s.

 

Op een nummer van The Kinks heeft Karel ‘Poessie’ de tekst geschreven en Harmen heeft het op voortreffelijke wijze ingezongen. Voor de liefhebbers van een stukje nostalgie en lokale muziek; het liedje ‘Uis an de Aidammerweg’ is te vinden op mijnvolendam.nl.

Fotogalerij

Lasergamen in Boelenspark smaakt naar meer

Er werd gerekend op zo ’n 40 deelneem(st)ers, maar binnen één dag hadden ruim 140 gegadigden zich gemeld bij LINK Jongerenwerk Edam-Volendam. Het spel werd opgedeeld in teams van tien spelers. Om beurten mochten de lasergamers hun schietvaardigheden oefenen in het Boelenspark.

 

Bij het clubhuis van de schaatsbaan was een deel van het park afgezet met lint. Binnen dat gebied stonden verschillende obstakels waarachter de fanatiekelingen konden schuilen. Het doel was om tegenstanders te raken op het geweer. Bij twaalf hits was het spel voorbij.

 

Ondanks de kou was de opkomst gigantisch. De jongeren hadden er stuk voor stuk zin in. Voor iedere punt werd fanatiek gestreden. Gezien het succes van de donderdag- en vrijdagavond zal er ongetwijfeld een vervolg aan de activiteit worden gegeven.

Fotogalerij

EVC wint ruim van FC Weesp

EVC heeft de competitie hervat met een mooie 6-2 overwinning op FC Weesp. Vanaf de eerste minuut was EVC de bovenliggende partij. Na een krap half uur werd de eerste goal gemaakt door Didier. Dit was het startsein van een fase waarin FC Weesp overlopen werd.

 

Brian Rossenaar maakte binnen vijf minuten twee doelpunten. Na de rust was het opnieuw Rossenaar die met een mooie uithaal zijn derde doelpunt van de middag maakte. Het publiek ging er eens goed voor staan, zeker toen de ingevallen Quino Idsinga er met een fraaie actie 5-0 van maakte.

 

De weer fitte Eric Tol zette de 6-0 na een ruim uur op het scorebord. Toen uiteindelijk de fut eruit was bij de Edammers kreeg Weesp twee goals cadeau. Zaterdag staat Marken uit op het programma, de enige derby van het seizoen. Aanvang 14.30 uur.

Fotogalerij

Volendam doet goede zaken tegen Staphorst

De 2-0 overwinning van Volendam Zaterdag 1 had nog veel hoger kunnen zijn. Nog binnen een minuut kreeg Jens Kras een geweldige kans, maar van dichtbij kreeg hij de bal niet achter de doelman van Staphorst. Even later werd een kopbal van Daan van Baarsen van de lijn gehaald.

 

Een schitterende kopbal van Patrick Plugboer op weer een goede voorzet van Jens Kras ging maar net over de lat. Na de thee bleef Volendam de bovenliggende partij. Na 60 minuten werden er vier spelers gewisseld. De invallers waren direct betrokken bij het eerste doelpunt.

 

Stefan Plat opende op de snelle Roy Tol, wiens strakke voorzet onberispelijk en snoeihard werd ingekopt door man of the match Patrick Plugboer. Toen Roy Tol vijf minuten voor tijd de bal keihard in de bovenhoek schoot was de buit binnen.

Fotogalerij

Vrachtwagen en picnic-voertuig muurvast

Op vrijdag rond het middaguur wisten zowel een vrachtwagenchauffeur als de bestuurder van een Picnic-voertuig zich tegelijkertijd vast te rijden in de zand van de Zeedijk. De wegversperringen die opgesteld staan aan beide kanten van de weg worden aan de lopende band genegeerd, zo bewijst ook de fietser die zich door het zand heen worstelt.

 

De Zeedijk is sinds ‘maandag van kermis’ 5 september onderhevig aan werkzaamheden. In voorgaande fases werd er naast de weg gewerkt, waardoor het wegdek geregeld open kon worden gesteld voor doorgaand verkeer. In deze fase is dat echter niet mogelijk en hier lijkt men maar moeilijk aan te kunnen wennen.

 

Er wordt geschat dat de Alliantie Markermeerdijken de werkzaamheden in mei dit jaar af kan ronden. Tot die tijd is het raadzaam om de omleidingen en wegversperringen niet te negeren om dergelijke onnodige situaties te voorkomen.

Fotogalerij